Veiligheid en privacy

Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens? Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en BRIGHT Handelsonderneming, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:
  • Bestellen
  • Bezorging
  • Retour & reparatie
  • Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de website
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Persoonlijk advies
  • Acties
  • Social media
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.   Wie heeft toegang tot jouw gegevens? We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: leveranciers. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.   Waar worden jouw gegevens opgeslagen? We slaan je gegevens alleen op in onze database van de website. Deze wordt puur en alleen gevuld via geplaatste bestellingen met de gegevens die de klant zelf opgeeft. Wij verrijken deze data op geen enkele wijze met externe (gekochte) data.   Hoe lang bewaren we jouw gegevens? We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
  • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  Wat zijn jouw rechten? Uiteraard blijf jij de eigenaar van jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wil je geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe je dat doet. We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.   Wie is verantwoordelijk voor je gegevens? BRIGHT Handelsonderneming. Zaanmarkstraat 20 4811 RL Breda (geen bezoekadres) T: +31 (0)6-40700732 E: support@garageafstandsbediening.nl K.v.K.: 63594269 BTW-nummer: NL172051630B02